Vet inte om alla förstår hur jävla mycket det blåste häromnatten. Alltså i förrgår.
Tänkte när jag kröp i säng på hur stökigt det lät på baksidans altan. (Har ju - helt i onödan - två stycken uteplatser).
Men det är ju liksom inget att göra. Det va ju bara lite busväder.
Sen hörde jag först hur blomkrukan välte. Men eftersom det dessutom var spöregn (förmodligen i sidleds) va jag helt överrens med mig själv att lämna blomman liggandes och ta upp den på morgonen.
 
Somnade.
Sen brakade helvetet loss. 
Det lät som ett mindre krig pågick därute. Nu fick jag (så gott det gick i yrvaket tillstånd) fart och slängde på mig min fula röda morgonrock och dotterns Uggs och flög ner för trappan och ut i världens oväder.
Jag menar på riktigt.
Min fina paviljong hade slitits sönder och den försökte på allvar lyfta med hela jäkla altan. 
Det vita tygerna som trotsande hängde kvar i några skelettliknande pinnar slets hit och dit. Ställningen hade på flera ställen brutits av och liksom spretade uppåt. Allt åkte omkring.
Även jag.
När jag likt en CRAZY WOMAN började slita ner alla sidopaneler (taket var redan på flykt) slets min morgonrock upp och jag kände en snabb samhörighet med Carola när hon fladdrade som mest i sin "Evighet". (Förutom att hon hade mer kläder på sig och strålade)
Fast det varade bara en kort sekund, för sen kom en av de satans pinnarna farande och höll på att göra mig blind. 
Då blev jag arg och när jag blir riktigt arg (och pyttelite rädd) börjar jag och gråta. 
Så jag står alltså i nån slags storm, i Hässelby Villastad och grinar, helt ensam medans min altan slits sönder.
Fan vad jag tyckte synd om mig just då.
 
Idag är en bättre dag.
Inte för att jag fick sova eftersom ett litet jourbarn råkade kissa på sig i sömnen - UPPÅT mot kudden! Där uppe finns förutom barnets ansikte, två kuddar och inte mindre än sex gosedjur. Jepp.
Utan för att jag under morgonen hittade en femhundring i en låda. Blev så glad.
Så nu kommer det bara hända bra saker.
Jag kanske t.o.m får sova. 
 
Ingen upplyftande syn på morgonen efter nån galen människa tagit ner uteplatsen...
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej