Min son har aldrig, och jag menar ALDRIG tyckt jag är pinsam eller på annat sätt bortgjord som mamma.
Men mina döttrar! Wow!
Bonusdottern kan säga till mig om lite allt möjligt som inte går för sig, tex att man uttalar KIK (ChatAppen) som KICK inte KIIIIK. Väldigt viktigt.
Och hon har absolut sista ordet angående hur mina ögonbryn ska plockas och hurvida jag kan ha vissa plagg.
 
Och min 12-åriga dotter kan knappt ha mig som mamma längre. Jag är sååå PIN!
 
Häromdagen hade jag tänkt att uppdatera min blogg och min dotter släntrar in och undrar vad jag gör. Jag svarar att jag ska blogga lite.
Hon bryter direkt ihop och skrattar tills hon nästan kvävs.
"Va, bloggar DU?? Mamma, du är snart 50!!!"
 
Jag har bloggat sen du satt på toa och ropade "Klaaaaaar". Har du missat det?
Här kan man tänka att hon skulle inse det coola med att ha en mamma som är FÖRE andra med nåt. 
Hon ser det inte så.
 
En annan sak hon inte ser nån tjusning med är mina byxor, hon plötsligt upptäckt att jag har.
 
"Men mammmaaaaaa! Alla kommer titta på dig för det är typ UNGA tjejer som har såna!! Dom är JÄÄÄTTEEE inne bland dom, för man får mer rumpa å de!"
Alltså!
Det MÅSTE gå att dela vår värld av smink, jackor, byxor, hårfärg och allt. Eller måste jag tänka på min ålder mer? Att liksom tänka Chanel ist för Victoria Secret?
Inte springa på Hollister utan hålla mig till Lindex eller kanske Vero Moda. Funkar det? Man vill ju inte se ut som en som inte har koll....Hm.
 
NÄ, Jag tänker inte byta mina byxor för att några fjortisar utan rumpa helt plötsligt "måste ha" dessa! Jag har haft dom i flera år och dom är FETT SKÖÖÖÖÖNA!
Dessutom sitter dom bättre på mig än dom flesta snorisar kan jag lova. Så BOOM!!
 
 
 
 
 
pinsamma mammor, tonåringar,

1 kommentarer

Mirre - Sweetwords

14 Mar 2017 16:35

Hehe klart vi mammor ska blogga och jajjamän byxorna ska du ha kvar allt

Kommentera

Publiceras ej