Möt RAFFE.
Ett helt underbart gossedjur i form av en KORTHALSAD giraff. (Tro mig, vi har fått mycket skit när vi slarvigt sagt att det är en giraff, eftersom det fattas en mycket viktig del, som ni ser)
Det här udda djuret var från början en "Välkommen till världen-present" till min guddotter från någon snäll släkting. Men säg det goda som varar. 
När min dotter, som då var 1 år, steg in hos familjen under en fika, så tog hon sina små tjockisben rakt in i hörnan med alla de fina mjukisdjuren. Ögnade genom högen och plockade förtjust upp den konstiga giraffen. Det var helt enkelt KÄRLEK vid första ögonkastet. 
Han fick snabbt namnet RAFFE och ett nytt hem. Vårt.
Det var inget vi valde. Men något vi snabbt fattade allvaret i.
De två var nämligen oskiljaktiga. Greta kunde inte LEVA utan Raffe. Inte sova, vila, äta. (Väldigt dramatiskt) Något vi blev varse om rätt snabbt då vi råkat glömma honom hemma och vi redan var halvvägs till landet. 
När väl ungen hade förstått att Raffe var kvarglömd fanns INGET alternativ än att vända. 
Ungefär samtidigt som vi snurrar runt bilen så tog planen fart. Vi behövde ha en backup.
Vi behövde en extra RAFFE! En RAFFE nr2!
Så inom ett par dagar hade dotterns pappa tagit reda på exakt vem som gett guddottern tingesten, ringt och frågat efter inköpsställe, dragit dit och som tur är hunnit med ett köp innan alla va slut.
Så efter detta smarta drag var vi HOME SAFE! Nu hade vi en hemlig backup, som ingen mer än jag och pappan visste om.
Problemet löst!
När Raffe låg kvar på hatthyllan i en buss i turkiet, och det tog flera dagar innan vi fick honom tillbaka, så fanns RAFFE nr2.
När Raffe låg kvar på dagis och vi fick köra vita lögnen "mamma åker till dagis och pratar med städerskan så släpper hon in mig och jag hämtar Raffe", så fanns RAFFE nr2.
När torktiden efter tvätt blev för länge...när han va kvar i bilen flera dagar... Ja ni fattar.
 
Så lyd mitt råd. Om ni absolut vill att ert barn ska ha en gullig snutte, gossedjur eller om ni som jag har ett barn som väljer själv - se till att skaffa dubbletten fort som tusan. Värt allt guld i Småland!
 
Och tack RAFFE 1 och 2 för de fina åren. Ni har gjort ett bra jobb. Tillsammans.
 
(Jag inser att hemlisen är ute i och med detta foto, men tror min nu 13-åriga tjej kommer hantera det bra.)
 
Eller?....
 
 
 
baby, barn, tips,

1 kommentarer

Anonym

08 Sep 2017 11:45

Fast DÅ måste jag skaffa barn först... Jobbigt värre.

Svar: Känns lite överdrivet. Kommer fler tips. till dig med.:)
Om mig

Kommentera

Publiceras ej