Nu är det dags.
Hög tid och alldeles omedelbart. 
Våren är ju alltid så trevlig (tycker alla svenskar) MEN den är ju också så LJUUUS!
Allt syns. Smuts på mina fönster. Damm på parkettgolvet (och överallt för den delen). Mina stövlar som ser ut som jag klivit i leråker. Och min stackars BIL. (Jag tror den är grå...)
Men värst - detta år - är något nytt och otroligt irriterande. Mitt HÅR. Jag har fått gråa hårstrån. Och inte ett litet som man kan rycka bort. De kommer liksom i hela klasser. Nej, SKOLOR.
Jag har egentligen inga bekymmer med gråa hår men man ser ju galen ut. Det är ingen ordning liksom. De sticker rakt upp. Drar iväg åt helt fel håll och verkar totalt obekymrade över alla andra hår som ligger snyggt neråt. Dessutom måste de ha fått anabola hjälpmedel i sig, för de är ju supertjocka och växer som tusan.
Det här va ingen som sa nåt om!
Springer in till min frisör Annika och försöker få lite pepp.
"Visst är det så att man ser lite klokare ut med det här, liksom VIS på nåt sätt?" Jag ler stort och pekar på min gråa bena...
"Näää det kan jag inte påstå. Snarare tvärtom."
 
Jag bokar en tid.
 
 

TIPS. Man kan tydligen inte färga håret mörkt längre. Man måste ljusa upp om man ska ta fajten.
Hej då mörkt hår! 
 
 
 
hår, vår,

1 kommentarer

Lotta

27 Mar 2016 11:04

Alltså, orkar inte ens börja förklara hur det hela ter sig på ett kortklippt-nästan-svart-hår..
Tänk dig en synnerligen dålig klippning på steroider. Eller som en frisyr på crack.
Har dragit och dragit och dragit tills jag var alldeles öm i hårbotten.
Kröp tillslut till korset "Hej, jag behöver en sådan där håll-käften-toning som täcker alla gråa hår, eller förresten, du har ingen som tar död på dem..?
Tack för ordet.

Kommentera

Publiceras ej