Hur ligger det egentligen till?
Vem har "rätten" att sitta fram i bilen?
Just nu har jag fem ungar som alla vill sitta brevid mig när jag kör.
Den lille fisen blir ju automatiskt avpolleterad som kandidat.
Men sen.
Är det äldst som har den stående platsen tills vederbörande är på annat håll? Eller är det storleksordning?
"Jag sitter fram" säger ett av jourbarnen (12 år)
"Jag är ju ganska mycket längre" kontrar längre 12-årigt jourbarn.
"JAG sitter fram" säger min dotter bestämt.
Det här blir knepigt. Samtliga i samma ålder. MEN min dotter har liksom stått i kö för att få sitta fram. Den platsen har ju ÄGTS av hennes storebror tills nu när han pysslar med andra saker än att åka omkring med oss. När bonusdotter (16 år) är med halkar min dotter automatiskt ner på 2:e platsen igen.
Så hon tycker det är hennes plats tills hon gör annat.
Och då blir det större jourbarnet som vinner. Så oftast en sur lite mindre 12-åring i bak. Suck.
 
Bäst är när stora (snart 18-årige) sonen är med:
"Jag kör" säger han och vips måste mamman sitta brevid och samtliga åker bak.
Sådärja.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej