Startar dagen med en snabbkopp kaffe med mannen hemma. mest för att göra honom sällis -eftersom jag vill ha fetmjölk och han vill ha tunnmjölk, så blir det mellanmjölk hemma, som inte är lika gott som t.ex. när jag kommer till jobbet...wow!-
En kopp med RIKTIG mjölk med starkt kaffe blir det direkt efter kassan är räknad.

Efter en stund så råkar det komma förbi en trevlig leverantör.
De trevliga och snälla leverantörerna måste ju bjudas på KAFFE!
Och då dricks det av mig igen. (Inte ska någon behöva dricka kaffe ensam.)

Av en helt underbar kompis blir jag huxflux (detta händer mer sällan än man önskar) bjuden på lunch- ute på ett ställe! Och då "ingår" naturligtvis en kopp - KAFFE! Jamen såklart jag ska dricka kaffe på lunchen, som en riktig vuxen!

På eftermiddagen är jag så uppe i varv att inte ens mina kolleger känner igen mej. Evelina undrar om jag är PMS-ig (fast det undrar hon jämt, så det säger ju en del om mina eftermiddagar...) Men eftersom hon har med sig sina SJUKT goda yoghurtgodisar MÅSTE vi bara ta en fika ihop.

När jag kommer hem har mannen en sån där skön dag med lite fix hemma i garaget och lite fika med barnens chokladbollar (som han tar i smyg...) och då känns det liksom inte rätt att negga och inte fika lite med honom också.

På kvällen undrar Greta varför jag läser sagan så himla fort och om jag kan va så snäll och ligga mer still.

När jag vid 23 tiden ligger och stirrar upp i taket så känns det som om små små racerbilar åker under huden på mig. Obehagligt som bara den. Måste dra ner på mitt kaffeintag en bit.

Tröstar mig med nya rön som säger att det är NYTTIGT för kvinnor att bälja i sig kaffe.
Kommer för mitt liv inte på varför eller vilken mängd det gällde.

Men ändå. Tänker länge på den där forskningen.




Kommentera

Publiceras ej