Det är helg. Man vaknar inte bara och hoppar ur sängen. Man ligger kvar och DRAR SIG.

Här kommer mitt problem. Jag vet helt klart inte hur man gör.

Jag vaknar och är utsövd (kan alltså inte ens slumra till)och ligger bara kvar. Brevid sömnig man.
Alltså vad GÖÖÖR man?
Jag försöker gosa med täcket, titta lite på mannen, ta lite på honom - ja men titta - vilket adamsäpple! Peta lite.
Gosa med täcket. Vänder på mig. Och igen. Helt uttråkad.
Tänk om man hade en TV i sovrummet. Då hade man kunnat sätta på lite Morgonsoff-program.
Vad gör andra? Läser DN? Dricker kaffe?

Mannen skulle bli galen om jag satte på TV eller började tända lampor för att se tidningen. Nej, det funkar ju inte.
Kan man smuggla in mobilen under täcket och spela lite Wordfeud? Nej, men gud så ovuxet och oromantiskt.
Bäst att bara ligga kvar.

Mannen tröttnar på mina suckar och tipsar om att tänka på nåt jag vill göra eller ha. Och bara ligga still och SLAPPNA AV.
Aha. Jag slappnar av och börjar tänka på en katt. Bra. I hela två minuter går det utmärkt.
Känner mig som ett barn. Är dessutom kissnödig.

Finns "Hur man drar sig" kurs?

Ger upp.

Tar med mobilen, går ut till vardagsrummet, slår på TV4 och spelar lite Wordfeud.

3 kommentarer

Sussie

16 Jan 2012 18:54

He he tv ÄR bra i sovrummet ;)

Anonym

18 Jan 2012 11:48

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig ang en tv-inspelning. Har du någon mailadress som jag kan maila till?



MVH Mikaela

Anonym

18 Jan 2012 13:51

maila gärna [email protected] så ska jag berätta mer.



mikaela

Kommentera

Publiceras ej