Va på fest i helgen.
Inget konstigt med det. Förutom att killen fyllde 30 och hans tjej (som bjöd mig) är 25 år gammal/ung!
Min lillebror reagerade direkt: Vadå? Va DU där? Om hon är 25 så borde det varit folk mellan 22-32 där! vad gjorde då DUUUU där?

Ska jag skämmas?
Min bonusdotter sa "Hej då gamling" när hon gick i söndags... Är detta något jag ska ta fasta på?
Är jag gammal? FÖR gammal?
Måste jag hålla mig till "gamling-fester" nu? Finns såna?

Jag har grubblat mycket på det här.
Jag har kommit fram till en för mig perfekt slutsats. Nämligen att vi helt enkelt inte blir gamla längre.
Vi lever längre och är hälsosammare. Äter bra mat, hånglar, bleker tänder, färgar hår, fettsuger och tränar. "Tar hand om oss" på alla möjliga och omöjliga sätt.

Dagens pensionärer luktar gammal nacke, använder rullatorer, har löständer och bär blöja. Jag kommer inte någonsin dit.

Mina tänder kommer vara mina egna, jag har hållt på med knipövningar sen Susanne lanefeldt tjatade om detta 1989 och eftersom YOGA är en livsstil kommer jag stå där helt böjlig och vig som en katt vid 70 års ålder!

Alltså är jag inte gammal.

Skönt.
Ser redan fram till nästa fest!



1 kommentarer

erica L

28 Feb 2012 11:01

Jag var på ett 20 årskalas i helgen som min dotter också va på. fast jag är 48 år! Dansade mer än alla ungar!

Kommentera

Publiceras ej