En gris orgasm varar i 30 minuter. (I mitt nästa liv vill jag vara en gris.)
En kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud innan den dör av svält. (Ohyggligt!) (Jag kan inte sluta tänka på grisen.)
Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timmen. (Prova inte detta hemma, kanske på arbetet.) Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud. (Älskling, jag är hemma. Vad ...?)
En loppa kan hoppa 350 gånger sin kroppslängd. Det är som att en människa hoppar längden av en fotbollsplan. (30 minuter. Lyckliga gris! Kan du tänka dig?)
Havskatten har över 27000 smaklökar. (Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)
Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen. (Jag vill fortfarande vara en gris i mitt nästa liv ... kvalitet framför kvantitet.)
Den starkaste muskel i kroppen är tungan. (Hmmmmmm. ......)
Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta. (Om du är ambidextrous, behöver du dra ifrån skillnaden?) Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa. (Okej, så det skulle vara en bra sak.)
En katts urin lyser under svart ljus. (VEM har orkat ta reda på det?)
En struts öga är större än dess hjärna. (Jag känner människor med samma problem.)
Sjöstjärnor har ingen hjärna. (Jag vet vissa människor med det problemet också.)
Isbjörnar är vänsterhänta. (Om dom byter, kommer de att leva längre?)
Människor och delfiner är de enda arter som har sex för nöjes skull. (Hur är det med grisar? Vet delfinerna om det här med grisar?)
Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräckligt med energi för att värma en kopp kaffe. (Knappast värt det. Men jäklar vad kaffesugen jag blev!)




*Den här infon är inte skriven av mig från början men det spelar mindre roll eftersom fakta har källor och kommentarerna skulle kunna komma från mig, LÄTT)
Dessutom är detta så himmelens uppfriskande och får mig att le. Och det är hela syftet denna höstiga måndag.

2 kommentarer

Fru Löwstedt

26 Sep 2011 19:18

Hej! Vad kul! Hur hittade du mig? :) Jag lägger in dig på Bloglovin också, så kan vi ta del av varandras vardag.



Såg att du är bonusmamma, då har vi något gemensamt! Fast min "bonusdotter" är snart 21, så bara 5,5 år yngre än jag ;)



Och en sak till - angående grisar. Visste du att grisar har knorr på snoppen? Det är sant! Min pappa har sagt det!

Anonym

27 Sep 2011 18:05

Elin! Men du..Din pappa har rätt tror jag. Min kompis Madde som bodde på bondgård, påstår att grissnoppen är som en spiral (knorr), som liksom låter "frrr-- frrrr" när den vid tillfälle åker fram.

Sant.

Kommentera

Publiceras ej