Det finns tydligen två läger i den här förteelsen.
På ena sidan står de som "aldrig-i-hela-jävla-livet" skulle be mannen ånga omkring fotändan med en Panasonic HDC i högsta hugg.
På andra sidan finns de som "såklart filmar hela härligheten".
Alltså ALLVARLIGT!
VEM ska titta på filmen sen? Ni själva? Tillsammans en fredagsmyskväll med lite dipp i soffan...?
Eller är det bästa vännerna som ska tvingas se eländet? Dom vet nämligen att allt gick bra med barnet och tittar därför inte med spännande-ögonen utan mer med äckel-ögonen eftersom det enda man kommer att lägga märke till är hur du/mamman ser ut och nu menar jag inte bara det rödsvullna och skrikiga ansiktet...
Eller kanske ni tänker att det blir en kul grej för barnen sen när de är stora.
Då frågar jag; under vilken tid i ditt liv hade det varit kul att se DIN mamma naken, på alla fyra, brölandes och svettandes medans hon svär att det lilla knytte hon trycker ut tillsammans med sin tarm, faktiskt är du! 

Nu slutar vi med såna här vämjeliga påhitt och håller mannen kvar där han ska vara - Vid mammans huvud -baddandes med en sval fuktig handduk och viskandes massa mjuka kärleksord!

2 kommentarer

Sussie

29 Mar 2011 08:29

Hmmm jag kan inte för allt i världen fatta varför nån vill ha en sån film.

Har aldrig tänkt på när man ska se den men en sak är säker jag skulle aldrig vilja se en sån film huja.

Håller med dig mannen ska vara på plats nära hon som föder & vara supportive ;)

Marie

02 Apr 2011 09:47

Jag hör till dem som aldrig i helvetet skulle ha tillåtit en kamera inne i förlossingsrummmet men jag kan ändå förstå varför man vill det. På ett sätt hade det varit "kul" i efterhand bara för att minnas den stora dagen lite bättre. Jag var så inne i mitt under förlossningen att allt är som en dimma.

Kommentera

Publiceras ej