Kanelbullens dag/helg? Vilken helbra idé. Vem vill inte hedra denna underbara bulle? 
Familjen Bonus stod i dag redo. (Ja, ok mest Greta, men ändå, ALLA var villiga att äta dom sen) Här skulle bakas äkta-hemmagjorda-utan-tillsatser-bullar fulla med kärlek och kesella.
Ovan som man är i baksvängarna var jag tvungen att googla fram ett smarrigt recept. Ramlade då över Lata Mammans blogg. En lat mamma? Som egentligen inte har tid. Men som uppenbarligen har ett makalöst intresse av bakning. Kan väl knappast bli bättre?

Greta var MYCKET hjälpsam och visste EXAKT hur mycket socker/salt/mjölk osv som skulle vara i(!)
Minnen av att baka pepparkakor med mina barn dök förstås upp. Såna bak som ALLTID slutar med att jag står själv i typ två timmar med all deg som ska kavlas tunt, tunt och det TAR ALDRIG SLUT! Ungarna har efter två roliga gubbar dragit och gjort nåt roligare.
Men det blev inte så nu. Greta stannade hela vägen till pärlsockerströandet!

Ungefär samtidigt som doften av nybakta bullar nådde ut till trappen, knallar min guddotter och hennes mamma in genom vår dörr. Så lägligt. Så mycket kärlek. Och så in i hundan gott.

Bytte ut sockret mot sirap och tillsatte hackad mandel. Annars lydde jag på pricken Anna-Evas recept. Tackar!
http://lata-mammans-receptblogg.blogspot.com/2008/10/kanelbullar.html

Kommentera

Publiceras ej