Nu har vi haft ännu en sommar utan en massa extrapengar som ramlar omkring på våra konton. Alltså blir det svårt med hitta-på-nåt-saker med fyra barn, eftersom allt kostar extremt mycket pengar. Jag har sett folk gnälla om detta förut i olika forum och då brukar svaren bli; "Men herregud, packa en matsäck och bege er ut i naturen! Det finns ju så mycket att se alldeles gratis!"
Ja. Kanske om man får plats allihop i en bil (En oaktsam SL-chaufför har råkat kvadda Mannens bil så nu har vi bara min lilla).
Eller kanske om man har barn som alla är i samma ålder -helst modell mindre, nyfikna och lätta att tillfredställa.
Just nu, när sommaren börjar ta slut, när solen inte är lika stark, när badet inte lockar och när vi redan fikat tusen gånger har vi barn som är morgontrötta, tjuriga, växande, allmänt ointresserade och mycket lättretliga.
Jag är trött på trötta ungar, trött på uppesittarkvällar när jag och Mannen går och lägger oss först. Jag vill ha tillbaka min vuxentid på kvällen! Jag vill sluta hänga tvätt! Jag vill längta efter barnen!
Dom måste ut!
Ut på gatan och ner under tunneln och iväg till skolan.
Jag har helt klart börjat nedräkningen.

2 kommentarer

Louise

15 Aug 2009 15:28

Åh Alex, jag minns precis hur det var. Just så som du beskriver det. Herre gud så skönt med stora barn! Längtar efter barnbarn får kan man njuta av endast det roliga :-)

Carro

15 Aug 2009 17:36

Håller fullständigt med!

Så blir det mer tid över för vuxna att umgås när snorisarna är på skola/dagis. =)

Kommentera

Publiceras ej