Nu jäklar har det hänt!
Jag har fått nån slags tramsig fyrtioårs-kris. -Ett år försent...
En hel vecka har jag varit knasigt upprörd över konstiga saker.

* Jag ska aldrig mer amma! Barnen är trots allt 10 och fyra år nu...Och nya blir det ju inte, för att jag är för GAMMAL!!!
* Jag är inte singel. - Inte för att jag vill bli av med Mannen utan bara själva grejen. Singel - man hör ju hur kul det låter.
* Jag kommer inte iväg på After Work eller KickOff med jobbet längre. Det är ju bara jag och en tjej till som jobbar i butiken. Kul KickOff...
* Ingen av mina kompisar orkar komma "ut" till Jakobsberg, så jag måste ragga nya vänner. I ett villaområde. Good Luck, Alex. Man snubblar ju inte in i någons trädgård och ropar "Hej, jag heter Alex, Ska vi leka?" 
* Man kan inte spontant gå ut och ta ett glas ett vin. Varför? För att jag inte längre ÄR spontan! Jag har massa barn och en hund att ta hand om.
* Jag åker inte hem till mina vänner utan Mannen. Man äter middag i par när man är 40. Punkt slut.
* Mannen åker på Golfresor och träffar sina kompisar på jobbet. Jag stannar hemma och tar hand om barn.
* När Mannen jobbar natt är jag ALLTID hemma. Han ringer och jag svarar. Jag vill inte svara. Har lust att köra en tonårs-grej och inte svara och sen skicka ett falskt SMS där jag säger att det är så högtljutt på stället jag är på, så vi får höras sen. "Sån är Alex", ska han tänka, "Hon är ute och har kul med sina kompisar, som vanligt, min härliga fru"
Men så är det ju inte.
Jag har just varit ute med hårbollen Biff och kommit in, larmat hela huset och försöker fatta vad som går på TV:n. Förmodligen har jag sminkat av mig och borstat tänderna vid 21.00!
VAD HÄNDE?
Hjälp, Jag har blivit en trist, förutsägbar fru i förorten!!

Ringde till Lotta och försökte få lite sympati.
Hon sa:
Alex, vi kommer aldrig mer sitta på Kharma! ---- Jag började nästan gråta.
Inte för att vi hängde där så jättemycket MEN ÄNDÅ! Jag fattar ju att jag skulle misstas för en "mamma-på-stan"!

Och Mannen sa, Älskling, För mig är du det bästa som hänt, men du är snart 41, har två barn, två bonusbarn, en terrier och en man. Du bor i ett hus ute i Jakobsberg. Du kommer förmodligen inte hamna på nån innelista!

BUuUUUUUÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!

1 kommentarer

En som är alla till lags

18 Sep 2008 17:15

Visserligen har jag 5 år kvar till 40 men det just beskriver är något jag ser framemot och njuter av, usch och fy för ytligheten som Stureplan står för.

Varför känner du att du inte kan skutta in hos grannen och presentera dig, trodde du hade skinn på näsan och tog för dig.

Kommentera

Publiceras ej