Varför VARFÖR trillar mina konsonanter hit och dit ibland? Har jag något fel i ett hörn av min hjärnlob eller har jag bara fått släpp?
Jag kom upp till badrummet igår kväll efter en tidigare - mycket skön- insmörjning/massage av mina fötter (Mannen).
Jag sa: Gud, jag känner mig smortfarande införjd!...
Så här håller jag på. Jag kan slänga om vilken mening eller ord som helst, men jag har märkt att det är lite vanligare bland dubbelord. Häromdagen blev en kund förvånad över våra skövelstaft som jag så fint skulle beskriva.
En kompis kom och visade sin fina, nya vagn till bebben. Vad fiffigt med såna vakåtbända suffleter, fick jag fram.
Vafan!???
När jag jobbade med profilreklam skulle jag ofta kolla pris hos leverantörer och gjorde då en förfågan. Det blev alltid fröfågan - ja, innan jag ändrade, för jag är ju inte blind. Jag SER ju att det blir fel. Likaså HÖR jag att jag säger fel, men såklart försent.
Vad håller jag på med?
Jag skulle skryta om Biskfilen härom veckan. Den som kommer till Jakan varje månad... Även ordet takräcke har fått omvandling om jag minns rätt. Fast det blev ju helt ok med ett raktäcke på nåt sätt.
:-)
Kanske måste undersöka mig.
Hej doktorn! Jag säger fel tela hiden! Håller jag på att gli balen?

Kommentera

Publiceras ej