Det finns få saker som får igång mig så mycket som när folk inte är allmänbildade. 
Det kan ju tyckas vara en definitionsfråga men det är det inte. Verkligen inte.
Vissa saker är bara med där och det får man va noga med att suga i sig - om man inte vill verka lite småkorkad. 
Jag menar inte att man ska kunna allt om allt. Men att åtminstone ha hört talas om saker människor pratar om är en bra början. Tex så är jag sjukt ointresserad av fotboll och har ingen jäkla aning om vika som spelar och knappast heller några resultat. MEN jag vet ju att det just nu pågår ett EM och att det spelas i Frankrike. Fattas bara annat.
 
Men jag har vänner som bara MISSAR saker. Blir galet provocerad.
Hörde på P3 att det finns en till som jag. Hon blev helt tokig av att en kompis till henne (eller kanske bekant) inte hade nån aning om vem Alex Schulman va. Hon tänkte att personen kanske ville vara creddig och spela på okunskapen. Men det hjälpte inte. Personen framstod som lite tappad.
 
Jag fattar.
HUR i hela världen har man missat honom? Även om du inte vet vad människan GÖR måste ändå namnet vara bekant. 
Annars har man ju legat under ett täcke de sista 15 åren.
 
Här kommer ett axplock på saker och lite folk som man faktiskt bör ha koll på: (och har du -på riktigt- ingen aning, GOOGLA)
Michael Kors 
Brexit
Dawit Isaak
Ramslök
Prosecco
Oumph
HBTQ
Parneviks
AW
Chiafrön
och ja...en ny Schulman nämligen Anitha Schulman
 
Som sagt...man behöver inte veta allt men säg för guds skull inte att du aldrig hört talas om Jesper Parnevik. Jeeesus!
 
 
 
allmänbildning,

Kommentera

Publiceras ej