Nu är det verkligen inte kul längre!
Det har ALDRIG varit kul och kommer aldrig bli nåt annat än förbannat jävla annoying med alla telefonsäljare som ringer till jobbet och ännu värre HEM.
Jag blir ju sååå nyfiken och glad när det äntligen ringer på vår hemtelefon. Hoppar liksom fram och kvittrar mitt namn...
Om man hör ett svagt klick och ingen som pratar på typ en sekund så VET man.
Nån dator har slagit mitt nummer och snart kommer en säljare på tråden som kommer att heta "Anders" eller "Fredrik" och han kommer i en mening utan paus förklara vart han ringer ifrån och där ungefär har jag tröttnat. Säger snällt men bestämt "NEJ TACK" och han försöker förstås igen eftersom han menar att jag inte VET vad jag går miste om- bla, bla...Jag säger återigen NEJ TACK! och nu lägger jag på.( Har ju faktiskt annat att göra också.)

Blir så sur att det inte va min mamma eller min bästis eller kanske moster från Eslöv som ringer.
I stället nån stackars sate som tror att jag vill göra av med mina pengar på ett smidigt sätt.
Alltså VEM lyssnar klart nuförtiden och framför allt VEM KÖPER det dom säljer??
Hur kan det finns annonser kvar i tidningen där man utlyser såna här tjänster.
"Telefonsäljare - tjäna hur mycket du orkar!!"

Jag tror vår tid med "riktig" hemmatelefon är över. Inte ens minstingen får samtal på vårt 08-nummer.

Det får nog bli så...

3 kommentarer

Sus

31 Mar 2011 15:05

www.nix.nu och anmäl ditt hemnummer och mobilnummer så slipper du de allra flesta telefonförsäljare..

Sussie

31 Mar 2011 21:22

instämmer jag har precis nixat mobilen... hur skönt som helst :)

Blev sååå himla trött på dem Alla.

Alex

06 Apr 2011 10:03

Nixat har jag ju redan gjort...Vafan är det som händer?? Har någon lyckats AVnixat min telefon????

Kommentera

Publiceras ej