I morse när jag skulle cykla till jobbet ringde min Lotta. Det var bara att trassla ur headsetet (F-n vad jag svor!) och börja trampa. Här skulle pratas.
Jag cyklade och Lotta va hemma och latade sig. Mobilen hängde och slängde nånstans mellan magen och brösten. Asjobbigt, men det var det värt. För att prata med Lotta på morgonen är en utmärkt start på dagen har det visat sig.

Detta är lite av vad vi hann igenom:

- Hur kommer det sig att äldre människor bylsar på sig en massa kläder när det är +25 grader ute?
Försvinner fettlagret vid en viss ålder eller vill man inte visa hud? Tål man sol sämre? Ser grymt svettigt ut ialla fall när man själv tror man ska dö av överhettning i ett linne och ett par shorts...

- Hur kan jag alltid ha en bajspåse i fickan när jag och Biff är ute i skogen - och ALDRIG när han just gjort nummer två på gångvägen ner mot centrum? Jag blir så trött på mig själv!

- Varför blir jag så himla irriterad på alla gångtrafikanter som ABSOLUT ska över vägen när jag kommer körande och det är tomt på bilar bakom mig? Eller ännu värre på dem som känner att de måste trycka på övergångsknappen, sen när jag stannat (till råga på allt den enda bilen på två kilometers håll!) och när det väl är grön gubbe är människan redan över på andra sidan för länge sen. DET kan jag bli riktigt sur över. Tänk alla onödiga avgaser jag står och pruttar ut där. När jag kunde vara halvvägs hemma!

- Varför tror vissa att mat (typ. matlådor) som ska in i kylen ska stå och SVALNA flera timmar ute på köksbänken innan de kan stoppas in i kyl/frys? Någon har tutat i David det här och under flera morgnar har vi nu vaknat och hittat lunchlådan kvar på bänken. Ätbar endast för bittra fienden.
MAT SKA KYLAS SNABBT - Allt annat främjar bakterier och det vet vi är NO GOOD!
(Och den som fortfarande tror att man inte kan bada efter man ätit kan passa på att slänga bort den gamla myten samtidigt)

Sist med inte minst (eller jo kanske..) en fråga man inte kommer ifrån: VARFÖR läcker alltid sojaflaskor? Alltid denna brunsvarta ring i kylskåpsdörren...Fast korken är på... Makalöst underligt.


5 kommentarer

Sanna

29 May 2008 23:40

Som jag kände igen mig i det här, mkt vettiga saker att prata om med kompisar.

Tack för många leenden när jag läste ditt inlägg!

Ta hand om dig och hoppas att veckan varit bra

Imorrn é det äntligen fredag!

jama

12 Jun 2008 08:37

Hej,



hamnade här via nån banner från min Hotmail om att träffa den rätte på nätet...ha ha. Inte för att jag behöver det men tänkte på min bror, att JAG kanske skulle kolla runt åt honom (sjukt va!) Hur som helst. Läser runt lite o du skriver så kul...o sånt som stämmer!! Sen är min karl oxå brandis så det där om när de skulle till fjällen o du tänkte tanken "när tjejerna får veta att ett gäng brandmän är där"...ha ha ha, GUD VAD JAG KÄNNER IGEN MIG!



Lycka till med kärlkeken :)

nyfiken

17 Jun 2008 11:51

Jag måste fråga...klippte du av dig håret?



Kul blogg, jag och min sambo träffades också på Match, och har en hel hög med ungar tillsammans...du är pricksäker i dina roliga inlägg.

Synd att du slutar blogga om bonusfamiljen.

Om man blir sårad av det man läser, kan man välja att inte läsa...eller?





Alex

23 Jun 2008 08:39

Hej Nyfiken.

Japp, jag klippte av håret. Från långt mörkt till kort ljust på en och en halv timme. Super nöjd!

Lycka till med livet!

Anki

19 Feb 2009 15:20

hej igen

detta är visserligen 2009 så det var ett tag sen du skrev detta. jag tycker det verkar jobbigt för dig att du spiller så mycket energi på dessa småsaker.

fast de är väl inga småsaker för dig som jag förstår

men ge dig själv ett break och sluta att värdera!!

kram

Kommentera

Publiceras ej