Det finns väl inget vi tjejer tycker är så härligt som när våra killar/män åker iväg på en resa med sina trevliga kompisar/arbetskamrater? Det unnar vi dem! Vi står gärna kvar med barn/disk/sömnlösa nätter och ingen sex.
Eiii! NOT!
Hur än gärna man än vill stå där på trappan med den vita lilla näsduken och vinka ett glatt och klämkäckt "adjö" så är det liksom nåt som tar emot. Nåt så himla ont-i-magen-larvigt som svartsjuka.
Det går knappt att säga eftersom det är typ förbjudet att känna nåt sånt. Men...

När Mannen berättade att han skulle med på den årliga skidresan till Sälen med sina 20 brandmän så gjorde jag inte flippflopps av glädje precis. Snarare svarade jag "vad kul" men tänkte så-fan-i-helvete-heller. Hans arbetskompisar är alla helt galna med alldeles för mycket testosteron i kropparna. Det bådar inte bra. Dem kommer att dra in min snälla, kära man i dåligheter (F'låt Backe)!
Jag ser bara en sak framför mig; After-ski - en hoper toksnygga och galna brudar som fått nys om att det är en massa brandmän där inne - och så den viktigaste ingridiensen för snedstegandet i världen- sprit!
 
Så glömde jag liksom bort att Mannen inte är en snedstegare. Och att han är nygift och alldeles kär - i mig!

Och sen har vi den andra sidan (som jag turligt nog har i mig) där man tänker att det är supermysigt att dra iväg med en massa folk man gillar och bara njuta av vintern (äntligen), skidåkning och att slippa ungar och nattpass. Bara hänga sig i en bar med en god öl efter mjölksyran i benen lagt sig...Vem tusan skulle tacka nej till det? Inte jag i alla fall!
Vi tjejer är på tok för dåliga på att lämna hemmet tillsammans - utan familjen. Jag vet betydligt fler killar som drar på fisketurer (nåja!), Alpenresor och Kickoffer. Skärpning tjejer!
Och TÄNK förresten om David skulle säga: Jag stannar väl hemma med dig då istället. Resten av livet.
HUALIGEN!

Så åk bara. Lämna mig med fyra stökiga barn och en galen hund. Inget problem här inte.

Jag står med den vita näsduken och är en glad fru!

6 kommentarer

Linda

02 Feb 2008 16:02

Hejsan!Ramlade in på din blogg av en slump och fastnade för ditt härliga sätt att skriva.Det muntrade upp min deppar-eftermiddag rejält,nu fick jag energi till att kavla upp ärmarna och ge mig av till köket för att laga mat till mina små änglar (harkel harkel,vi glömmer deras små horn för ett tag)...

Ha det gott´!

kram
Linda

Hälsosamt...

03 Feb 2008 00:12

Det är så stärkande och hälsosamt i fjällen sägs det ju. Sen att alla vet vad som händer EGENTLIGEN är ju en annan sak. En massa ös, sprit och fest. Och ett och annat åk också. Undra bara på vilket sätt...? ;)
Ha det gött!

Backe

04 Feb 2008 09:22

Hahaha...och den fick jag!!!
Jag som valde att inte åka med!!!

It takes one to know one

05 Feb 2008 15:51

Jag ser bara en sak framför mig; After-ski - en hoper toksnygga och galna brudar som fått nys om att det är en massa brandmän där inne - och så den viktigaste ingridiensen för snedstegandet i världen-sprit!

"It takes one to know one"

vecka 3 Högis

13 Feb 2008 09:45

Ja vecka 3 i sälen då är det mycket brandmän där och mycket Västerås damer/tanter som vill få en och anna eld släckt, och det har man velat nu i snart 10 år och alltid samma vecka. Håll karln hemma om han är värd att satsa på..

Alex

13 Feb 2008 16:20

Vilken jäkla tur då att min kille och hans gäng åkte v. 5, så man slapp bli brädad av nån brinnande Västeråstant. Hualigen!

Kommentera

Publiceras ej