Killen jag dejtar kommer ursprungligen från Karlskrona. Det är tydligen ett ställe med en dialekt som ställer till det lite. Jag tycker det hela är supergulligt men ibland blir det fel. Han säger ord som mass och fössta, när han menar mars och första. Ni kan tänka er vad som händer med sport och kruka när man struntar i att uttala R.
 
Nu hörde jag att Kalmar har fått ta emot flest flyktingar av alla ställen, i Sverige. Och där är det ju lite samma sak med R:en. Det får en ju att fundera över hur svenskalektionerna går till...
Framme vid vita tavlan har läraren skrivit fina svenska ord som VARG, FORT och KORT.
"Välkomna, välkomna.Hä äe de inte så petigt med svenskan. Vi hoppa till exempel öve ÄWEN... "
Så hä läse vi oden som stå på tavlan:
VAJ, FOTT, och KOTT.
 
Hur blir det med lite accent från Zomalia ovanpå det?
Förmodligen mycket roligare än man tror.
 
 
 
 
 
 
språk,

2 kommentarer

Anonym

14 May 2016 14:37

Du är ju tokrolig 😀

Svar: Tack...;)
Om mig

Nina

14 May 2016 14:38

Sorry glömde skriva mitt namn i förra så du vet från vem 😉

Kommentera

Publiceras ej