Har haft en fantastisk helg! Verkligen.
Men några saker har varit smått chockerande.

Vädret. Fantastiskt att se på - Helt jäkla iskallt att vara i. Kanske för att vi blev så vårpirriga att vi slängde oss ut med typ jeansjackor och Converse. Den gick inte.
Blåfrusna kom vi tillbaka hem och kröp som lydiga hundar ner i varm soffa och nynnade "än så är det vinteeeer...!"

Mello. Jag VET att vi inte kan skicka Sean Banan till annat land för att represantera oss. MEN Vem i helvete röstade på Thorsten????
Vem?
Jag kan inte förså! Jag har frågat ALLA jag träffat. Alla svär att de inte va dom. Mysko!!

Unge nr 2 har råkat haft sönder sin IPhone. Krossat glasrutan (som så galet är ett mobilhölje!) såklart.
Men i två hela dagar sa hon att "en kompis" haft sönder den. Jag tyckte det var lite märkligt när hon inte kunde säga kompisens namn... "vadå, är det ett utländskt namn, som är svårt att uttala?" försökte jag. "Jaa..."
Ok. Ungen är inte 4 år utan snart 13 år!!

Fasen vad skönt om man skulle börja skylla obehagliga sanningar på en "kompis". (Undrar bara vem jag ska skylla på? ----Kanske Sus?..)
Jag får frågor varje dag som jag inte har lust med.
tex:

VEM har ställt en kartong här? 
HAR du tvättat någonting rosa med min KRITVITA FINA PIKÈ?
VEM har parkerat nere i varmgaraget?
Har du droppat den här morgonrocken på golvet?

Nej, nej...Det var Sus!

Skönt liv jag ska få.

1 kommentarer

Fröken M

05 Mar 2012 10:06

haha... nä, "bananen" kanske inte vore speciellt representativ för sverige, men han bjuder i alla fall på ett och annat skratt, och man rycks med i refrängen...

Det är annat än man kan säga om flinkens klagolåt ;)

Ha en bra dag !

Kommentera

Publiceras ej