För ett år sedan gick skilsmässan igenom. För ett år sedan hade jag ett nytt stökigt radhus att dekorera och möblera. I en helt ny stadsdel. Ny skola för minsta barnet. Nytt allting för oss alla. Nya vägar, nya grannar, ny mataffär.
Vissa saker bättre än förut (garage som man faktiskt får använda) andra sämre (vart fanns poolen?).
För ett år sedan firade jag allt detta med ett glas svindyr Champagne och god vän mitt emot.
Fattade inte mannen att uppskatta vår bullriga och härliga bonusfamilj så kunde han gott sitta där i sin nya lägenhet och puttra.
Här skulle det LEVAS. Vi hade ju kvar varandra. Jag mina barn och hans dotter - min fina bonusdotter. (Ville egentligen ha eget rum till henne också i nya huset men insåg att det va lite överambitiöst.)
Livet bubblade vidare.
Tills ungefär nu.
Har ont i hjärtat av saknad. Tänker på det han söndrat. På det jag hade och kunde haft.
Börjar älta. Blir sarkastisk och bitter. På riktigt.
Nu faller jag.
 
 
 
Följ min blogg med Bloglovin
skilsmässa,

1 kommentarer

Sussie

23 Feb 2016 09:27

Kramzar i massor till Dig <3

Kommentera

Publiceras ej