I söndags åkte Gurkan ut ur Big Brother. Skönt.
Att såsa omkring i en risig morgonrock gapandes efter KEBAB och samtidigt (och heeela tiden) släppa sig är kul i ungefär 10 minuter. Sen blir det jäkligt långrandigt och smalt.
Gurkan använde ungefär 1 % av sin hjärnkapacitet och erkände helt öppet att han inte fattade nånting - om nånting.
"Va? Ligger Kiruna i Sverige? Neej, Brorsan det kan inte va sant jao!"
Vidare till andra program..Jalla, jalla.

Veckan började sen med att vulkanen Grimsvötns aska for omkring över Europa. Skönt.
Förra året när Eyafjalla fick utbrott stod ju flygtrafiken HELT still under flera dygn. Hoppades stort på samma under i år, så vår jord och vi som bor här får vila från alla blyutsläpp och uppleva himlen alldeles tom-. Nu blev det inte riktigt så, men lite sparade vi.

Mannen åkte på golfresa. Skönt.
Alltså inte så att jag vill bli av med honom, men han BEHÖVER detta. Killen har en lista (att göra) på 1,5 meter som ligger och trycker mot Må-bra-centrat..Inte bra. Så om han blir "uttvingad" på några härliga golfdagar i Östergötland medans jag och lilltjejen får egentid (ev med grädde & granatäpplen... och rökt fisk! och...) Ja, då blir det en asbra helg sen!

Flyttade ett par syrenbuskar upp mot granntomten förra helgen. Man kan säga att det behövs rätt många buskar där. (Dom har 4 småpojkar och en till på väg!!)
Den ena busken/grenen blev ledsen. Jätteledsen. Hängde och slokade så jag nästan fick tårar i ögonen. Jag har vattnat, gödslat (kan inte fatta att jag åker och KÖPER koskit!) och vattnat igen. Man får inte ge upp tydligen, för i morse såg jag det ända ner från verandan; UNDERVERKET! Busken hade fått kraft! Bladen hade rullat ut sig och blivit släta och hela plantan såg LYCKLIG ut!

Vilken superSkön vecka!






3 kommentarer

Eli

27 May 2011 13:10

Härligt Alex! Hoppas att du får en minst lika skön helg! <3

E

28 May 2011 21:29

Så du tittar fortfarande Alex;) ha ha du vet att du kan se 24/7 du kan lösenordet;) det är ju slut om en vecka hur ska vi överleva? Och vem vinner? Ledig snart då hör jag av mig, kram

Louise

30 May 2011 20:53

Härligt att höra vuxnavuxna kolla på "ungdomsprogram" dig kan man alltid lita på!!

Just denna omgång BB har jag inte börjat följa men annars.... :-)

Egentid är så vansinnigt underskattat och just ikväll ägnar jag mig åt Gynnings nya bok. Du vet hon Gynning som du och jag bara tycker liiite om ;-)

Kommentera

Publiceras ej