Jag är inte ARBETSLÖS. Nej, eftersom jag inte får någon ersättning alls från A-kassan/Alfakassan. Därmed kan Arbetsförmedlingen stoppa upp sin handlingsplan nånstans där det är mycket mörkt!

Så nu titulerar jag mig hemmafru. I alla fall denna vecka. (Sen har jag väl nytt, trevligt, välbetalt jobb...?)
Min dag ser ut som följande:
Gå upp. (Behöver man sminka sig? Ja, just..man ska ju vara en "snygg" fru som får behålla sin man...)Sminkar mig.

Väcker barn. (Mycket trötta och lite småsura faktiskt. Konstigt.)
Ser till att alla äter, har med sin gympåsar/simkläder/frukt/i-fyllda-papper.
Hojar iväg med minstingen till 6-årsverksamheten. SITTER kvar på samlingen och känner mig som killen i SAS-reklamen..."Å Klara är här och Kalle är här tänk vad roligt att Gretas mamma är här..."
Ja vad roligt!
Sen hem igen. På med kaffet. Läs tidningen (Måste ju snegla på alla nya spännande jobbannonser och såklart vad som hänt i världen). Tvätta. Flera maskiner. (Projekt1. Måste lära barnen lägga i tvättkorgar istället för på golv/under skrivbordet i sina rum!)
Skura golvet. (Projekt2. Se till att alla som spiller på golvet, torkar upp direkt) När golvet är skurat har jag fastnat i ett hörn och "måste" nu vila lite tills allt torkat:) Läser ICAs reklamblad.
Åker till ICA. Där köper jag glass och utnyttjar kupongen (som en äkta hemmafru, tror jag) 5 glasspaket för 25 spänn. Jag smäller av så billigt!
(Pantar även flaskor och har med egna kassar! Fy tusan vad jag är bra!)

Hemma igen. Planterar ut egen-sådda basilika/gräslök/persilja som nu kommit upp 10 cm. Wow. Vet inte vilken som är vilken (ska man se det nu?) så alla får vara ihop som en liten familj i en stor kruka. Det blir bra.
In igen.
Vattna blommor och ta bort gamla blad (DET var tydligen inte igår nån gjorde det!)
Hämtar in post och kollar e-mail. Inte en enda kallelse till intervju. Slår snopet igen datorn och gör mig istället redo för Föräldrdrfika på skolan. Jag ska vara där prick 15 och se sådär glad och utvilad ut.
Som en riktig hemmafru.

I morgon ska jag typ luncha med någon. Och kanske ta ett glas vitt till.

Och se utvilad och glad ut.

Kommentera

Publiceras ej