Jaha, så sitter jag och tokgravida Lotta i butiken. Hon har rastlöst åkt ända ut till mig även fast bebben egentligen ska ut nu.
Men vad är det att sitta och vänta på?
Det kan ju fasiken ta flera veckor till.
Så vi fikar, pratar med Linda (som också gillar att hänga i butiken) och konstaterar att det här med att "vattnet går" endast sker på film. Och den där slemproppen bara är en myt. Alla pratar om den men ingen har sett den.

30 minuter senare har tjocka Lotta drämt iväg 1 liter vatten rakt ner på lagergolvet och därmed fått en knäpp på näsan direkt.
Jag springer som en yr höna med nya trosor (hittar ett par vita med fina körsbär på i storlek 170 i butiken!) och vattenglas (hon måste väl fylla på?) medans vi väntar på den blivande pappan.
Han kör som en tok mellan Älvsjö - Jakobsberg och är faktiskt här på galna 12 minuter!
Vilken spänning!


Lite sur är jag för att jag inte fick stänga butiken och följa med.
Det var ju praktiskt taget jag som fixade starten.

...

Kommentera

Publiceras ej