Det här måste handla om en arbetsskada... 
Ni vet när frisörer får rysningar vid åsynen av en granne med hemmagjord Ryss-blekning.. Jag handlar ibland hos turken på hörnan där jag jobbar. Där finns chips, godis, kaffe och lite tidningar. Han är otroligt hjälpsam och trevlig utöver det vanliga MEEEN... Människan har inte an aning om att den här skylten, som han konsekvent drar ut varenda morgon, snarare stjälper än hjälper.



Kolla på den! Det kliar i mitt huvud- det kliar i mina fingrar.
Jag bara MÅSTE hjälpa!
Brevid turken bor Waynes Coffe och ytterligare en tobaksaffär med SL-försäljning. Behöver jag säga att det är tomt inne hos turken?

Kan jag bara stövla in med stora spritpennan och erbjuda sig att skriva ny -lite mer anpassad och inbjudande skylt? Blir han förnärmad? Kommer han kasta ut mig? Bli glad?
Jag vet inte. Men titta!!!

Jag kan inte låta detta fortgå.
Snart går jag in.

4 kommentarer

Eli

20 Apr 2011 10:45

Med din charm och hjälpsamma personlighet kommer du säkert bara att göra honom glad!

Louise

20 Apr 2011 22:45

Japp, in med dig. Hjälp stackaren! Så chop-chop...

Evelina

21 Apr 2011 18:34

Do it! :)

Anonym

22 Apr 2011 12:06

Med nerver av stål gick jag in häromdagen. Hade allt klart i huvudet. Precis vad som skulle sägas för att det skulle låta bra och upplyftande...Så var människan inte där! Bara en liten tjej bakom kassan som såg rädd ut. Och skylten var spårlöst borta! Va?!!

Kommentera

Publiceras ej