Jag råkade "hata" något i går varpå Greta utbrister:
Men mamma, så får man inte säga. Det är ett svärord!

Jag står i butiken och vi har en mojäng inkopplad som plingar när en ljus/laser(?) stråle bryts vid ingången.
Vi kallar den plingaren.
Helt plötsligt har den börjat plinga när ingen ens kommer in.
Första gången blev jag skräckslagen. Vårt jalusi var nämligen nerdraget. Så ingen KUNDE ens komma in och ÄNDÅ kom någon genom! Jag hörde det innifrån lagret och höll på att skita på mig.
(Har sett MÅNGA, läskiga filmer jag.)
Senare (efter ytterligare plingande helt utan anledning, stod jag och smög som en dåre i butiken för jag VISSTE att det var vakterna som busade med mig.
Fast - det var det ju inte.

INGEN är ens i närheten när det plingar!
Och som det plingar! Titt som tätt. När man just ska in och sätta på kaffe. PLING.
Man rusar ut - INGEN där.
Man ska precis klättra upp på översta hyllan på lagret - PLING. Man ramlar ner och flåsar ut i butiken. INGEN där. Snacka om att ropa VARG! För ibland ÄR det ju faktiskt någon stackars kund som står där.
Jag håller på att bli TOKIG!

Jag HATAR nu vår plingare!
HATA HATA ---

1 kommentarer

Louise

28 Oct 2009 21:00

Lyssna på din kloka dotter. Man ska INTE säga hata!! Basta!!

Kommentera

Publiceras ej