Står i Coops nya "betala-själv" hörna och fibblar med allt kassamaskinen vill att jag ska göra.
Har gjort detta ett par gånger nu så jag VET att maskinen, med sin tantiga stämma, kommer att uppmana mig att göra olika saker.
Tex. Man scannar in sina varor, blipp blipp, sen kommer rösten. "Har du dragit ditt Medmera-kort?"
"Betala med kontanter eller välj betala med kort"...Detta mässar rösten FAST jag redan börjat betala med kontanter. Den känner liksom inte av vad man påbörjat en betalning, utan MÅSTE absolut rabbla sina kommandon.
Jag har (såklart) redan hunnit störa mig på detta. Speciellt när jag, för att kunna packa ner sakerna, ställer upp min väska eller annat jag har med mig på sidan. "Det finns en oförutsedd vara på packhyllan! Ta bort varan och försök igen. 
Jag blir lika irriterad på det här varje gång. Vill bara fråga den förbaskade robotkassan VART jag FÅR placera min handväska då. Och man har ju redan betalt det som ligger på packhyllan...Så VARFÖR får inget förutom varorna ligga där sen? Så jäkla korkat.
Men jag har naturligtvis besinnat mig från att ljuda ut högt.
Inte hon brevid mig i morse.
På första uppmaningen suckar hon högt. På andra uppmaningen: "Sök bland kända varor eller välj..." så hör jag ett himla irriterat: JAAA.
Sen, när betalningen ska ske och rösten ber henne betala med kort så skriker hon " Ja, men för i helvete, jag har ju redan betalat!! Dumma jävla kärring!"

???!!!
Så underbart med en annan lika hetsig människa. Ännu roligare att höra att man inte är ensam...Fast jag klappar mig såklart på axeln för att det inte var JAG som till synes var värst....denna gång.

Kommentera

Publiceras ej