Jag blir så stormande lycklig. Först har jag min härliga "gamla" granne Kicki (Buchta) som kommer till min butik och göder mig med maffiga luncher och en och annan avhyvling. (Mest när jag gnäller för mycket...)
Sen glömmer min mamma ett paraply hemma hos mig och jag skojar om att hon kunde glömt fodralet till också.
Efter tre dagar kommer ett tjockt brev med posten. Inuti ligger paraplyfodralet OCH 1000 kr!!!
Min gulliga lilla mamma! Första gången i mitt liv jag tar emot allmosor. Har inte ens som krävande nyvuxen lämnat in min tvätt hos mamma.  Tusenlappen gick till två nya toppar och en ansiktsmask som ska göra att mina 40-års porer slutar lipa åt mig vareviga morgon.
Nu har ytterligare en av mina nära och kära visat sin underbart altruistiska sida. Min underbart galna lillebror Kristoffer tar med mig och min son Hans till Oman!
Jag har sedan han såg "Tzatziki"-filmen för 5 år sedan lovat att bara han och jag en dag ska dra iväg "dit solen är" någon gång.
Med vår nya familj och den ekonomiska situationen vi har idag lär det hända lagom till Hans kan pröjsa själv...
Detta vet lillebror, som nu offrar sin nya vattenskoter/fyrhjuling/midsommarfest (gud vet vad han lägger pengar på denna sommar) för oss!
När Kristoffer var 11 år flög jag över honom till Los Angeles (där jag bodde då) och hade honom i tre veckor. Nu, när Hans snart fyller 11, gör Kristoffer en fet härlig retur.
Vad säger man? Nästa tisdag drar vi hit (bli inte avis nu- jag ska bada för er alla!):
http://www.solresor.se/en/resa-till/Oman/Salalah/Crowne-Plaza-Salalah/




Min alldeles bästa lillebror!

4 kommentarer

Carro

23 Mar 2009 23:18

Vad härligt för er! Hoppas de andra tre barnen nu får en förklaring, reflekterar till ditt inlägg angående vad barn/bonusbarn får och inte i rättviseaspekten. ;)

Vilka åker nästa gång? Och inte?

Trevlig resa.

bonusmamma

25 Mar 2009 09:32

Det låter som en dröm. Grattis till en så snäll bror. Det tog verkligen inte lång tid för dig att ta tag i den svåra bonusbarns frågan. Hoppas du och Hampus verkligen rår om varandra nu när bara ni två reser.

Malin i Örebro

26 Mar 2009 08:55

Gud, lyckliga du o Hampus! Kan inte låta bli att bli lite avis. Men unnar er det. Så långt från vårslask, ekonomiska kriser (iaf den veckan) och allt annat trist. Se till å kom hem bara, så du kan ta emot oss, galna familjen från landet. Sköt om dig! Massor av kramar!!!

Nina

26 Mar 2009 18:29

Alex hoppas verkligen att ni får en underbar resa!



Kramkram

Kommentera

Publiceras ej