Jag kan inte längre laga god mat.
Jag har blivit helt och hållet hämmad. Av min man.
Det han gör i köket är så fantastiskt att jag kommer att säga upp mig som matlagerska.
I går kväll gjorde han en makalöst god sallad till lika god kyckling. Salladen hade bl.a rödlök & vattenmelon i sig...Och receptet (eller "tipset" som han säger)...Hade han fått av en dam han träffat vid grönsaksdisken på Hemköp!- Bara det.
Det finns rätter som jag alltid gjort. Hela livet. Som Mannen börjat trixa med.
Spagetti och färssås. Går inte längre. Har prövat göra -efter att Mannen svängt sin magiska kryddblandning över sin sås- ett par gånger. Barnen bara stirrar - och petar.
Jag med.
Undrar vad tusan jag gör för fel. Jag kryddar. Jag har i samma ingridienser. Jag vevar. Men icke.
Och lax. Det orkar jag knappt prata om. Man längtar till Mannens lax. Han gör den ibland med krossade nötter ovanpå. Och såsen... Man blir som pånyttfödd.
Jag har precis för mig att detta var en kille med Flygande Jakob som huvudnummer.

Nåväl. Jag får väl vara vassare på annat i vår familj. Typ måla naglarna, sitta uppflugen på stol med ett glas vin och se allmänt snygg ut.
Japp. 

3 kommentarer

Louise

22 Jul 2009 12:22

JAG VISSTE ATT JAG KUNDE LITA PÅ DIG ALEX!!

Klart som attan att du skulle komma på andra sysselsättningar än att slåss om köket!

Jag har bara haft sambos som lagar mycket bättre mat än jag (nu lät det som om jag haft väldigt många)och jag har låtit dem hållas i köket.



Jag är skiiiitduktig på att måla naglar, dricka vin och vara snygg! ;-)

Sussie

27 Aug 2009 14:38

Ha ha jag kommer & håller dig sällskap....vilken kväll passar bäst.Kramz

Anonym

27 Aug 2009 14:38

Ha ha jag kommer & håller dig sällskap....vilken kväll passar bäst.Kramz

Kommentera

Publiceras ej