När jag växte upp var tyskar något man höll sig på avstånd ifrån. Det var såklart inte alltid det gick. I smålandska stugområden härskade tyskar som var högljudda och jobbiga och ja...pratade tyska.
Likaså på "exotiska" ställen som Rimini och Kos fanns dom. Överallt.
Men detta folk var ju, som man har fattat i efterhand, rena fläkten jämfört med dagens tornadofolk - ryssarna.
Nåväl. 
Jag har i alla fall inte stött på en tysk människa på över tio år, och aldrig satt min fot i Tyskland. Så i kväll drar jag och Mannen till Dusseldorf.
Jag kan tänka mig andra ställen att åka till med lite mer...romantiska namn.
DEUTCHHHHLAND - DUUSSELDORRRFF låter allt annat än mjukt, trevligt och fluffigt.
 
Vi ska blanda business med pleasure och absolut ge denna stad en ärlig chans.
(Fast Mannen kom igårkväll på att resan dit kostar lika mycket som en sista-minute-resa till en Grekisk ö... SKIT!)
Först ska vi till mässan och göra inköp till butiken - och hoppas att tyskarna numer snackar engelska (och vad kan vara värre än att handla med danskarna - som på fullt allvar TROR att vi förstår vad de säger?).
Sen ska vi komma på varför man sitter och dricker överjäst öl i en industristad mitt i sommaren-
Återkommer.

Kommentera

Publiceras ej