Det här trodde man ju aldrig skulle hända.
Att JAG någonsin skulle bli en sån som undrar hur dagens ungdom tänker eller vad dem har på sig.
Men nu har den tiden kommit som en jädrans ångvält!
För inte nog med killarnas HÄNG! Jag tycker verkligen att det är bland det värsta mest idiotiska mode jag någonsin sett.
Att dagens småkillar ska hasa ner sina brallor så kalsongerna är till allmän beskådan och sen HELA tiden få ha koll så att brallorna inte HELT åker av.
Förjävla fult. Och att det ursprungligen kommer från gangsterkillar som saknade skärp i fängelsena gör inte det hela mer lustigt.
MEN, nu är det tjejernas tur.
Går hem efter jobbet härom kvällen och faller in i rytmen bakom tre tjejer. TOKsöta. Stylade till tänderna. Håret snyggt och korta jackor. Allt bra - tills man tittar neråt. Från midjan ner sjangserar tjejerna fullständigt eftersom alla tre har sina mysbyxor modell stora på sig.
VARFÖR? Jag får inte intrycket av att dem ska hem och mysa i någons soffa. Lite klirr i kassarna skvallrar snarare om fest. Och då väljer de att ta fram de brallor som är minst smickrande på ALLA tjejer. Det spelar ingen roll hur gammal man är eller om man väger 45 kilo - man ser helt enkelt stor och cellulitig ut. Och tro mej, det var ingen vacker syn bakom dessa 22-åringar heller.
Fast det finns en person som nu hoppar av glädje över detta fula mode och det är min gynekolog Anna. Redan när jag var en trött 19-åring som var på besök hos henne fick jag höra: "Men Alexandra, MÅSTE du ha så tajta byxor? Det är inte bra! Inte konstigt svampinfektionerna avlöser varandra!"
Nej, löst fladdrigt och i 100% bomull ska det vara!
Jag kanske är för ytlig. ALLA borde kanske klä sig så här...På jobbet, på nästa styrelsemöte...Vad härligt! .....Eller inte.

Stellas barnvakt har ingenting med tjejerna i inlägget att göra men hade även hon stora mysbrallor på sig.
Dock hemma i min soffa.

2 kommentarer

Louise

15 Feb 2009 19:35

Du är ju för skön!! Började läsa och fick höja blicken för att läsa rubriken en gång till. Fattade inte kopplingen med snygga tjejer och svamp.

Jag fick också tillsägelse av min omgivning, minns dock inte om det var av min gynekolog :-)



Hoppas du hade en bra alla-hjärtans-dag <3 <3 <3

Jenny

15 Feb 2009 19:40

Hehe, nä, jag förstår inte heller det där. Mysbyxor i skolan, på dansträningen eller när man allmänt slappar omkring tycker jag är okej så länge de är hela, rena och i rätt storlek. Men när man går ut får man faktiskt sätta på sig nått annat!



/Snart 22 ;)

Kommentera

Publiceras ej