Vad är det som hänt med media-Sverige undrar jag.
Har alla castingagenter och dess medarbetare fått Skånska-fnatt?
Måste man, för att passa in på TV, ha Mediaprogrammet OCH ett skorrande R i bagaget?
Var man än hör - TV och RADIO. Nog tusan är det en skåning som hörs. Reklam, underhållningsprogram, galor, jippon, för att inte tala om alla nya artister.
Inte för att jag har något emot skåningar (Och om jag hade det skulle det va ok för mig eftersom jag faktiskt är född i Lund...- Funkar som för svarta människor som endast bland de själva får säga N-ordet)

Jag bara undrar. Är det ett mode? Kommer det att avta? Kommer massor av röst-utlånare och programledare bli arbetslösa under 2009 för att vika plats åt - låt säga Gotlänningarna?
Vore ju trevligt. DÄR har vi en dialekt man hör alldeles för sällan.
Jag säger bara låt RoomService-Johnnie få sällskap, stackarn.
Helt ensam bland alla skåningar...

Kommentera

Publiceras ej