Nu kan vissa mammor och pappor knorra... Men fasiken vad det är härligt med barnfria helger! Speciellt när de kommer ihop med små lyxiga överraskningar...
Vi är ju (som alla säkert vet nu) föräldrar som varannan vecka/helg delar med oss av våra härliga ungar till några fler familjer.
(Vad vi egentligen tycker om det det är ett helt annat inlägg. )
Och då får vi såna vuxen-helger. När vi gör vuxengrejer, äter sena frukostar och skiter i fullständigt Idol.
På fredagskvällen kommer jag hem och Mannen har (som vanligt) lagat en gudomligt god middag och fixat med ljus och mys över hela huset. Jag börjar med att hoppa in i duschen och då får jag min överraskning. Det låter...uppe från taket...nåt stilla skönt...ljusen fladdrar...och jag blir såååå lycklig: Det är musik i badrummet!
JA JA JA! Äntligen!
Jag tillhör nämligen den skara folk som inte gillar när det är tyst. Speciellt inte på morgonen. Blir galen när jag står i badrummet på morgnarna och inte vet vart eller om trafiken stockar sig, eftersom radion bara har högtalare som når nedre våningarna.
Men inte längre!
Nu kan jag sminka mig, borsta barntänder och måla naglar på alla som vill - allt medan jag håller mig ajour eller nynnar med i nån låt. (Helst "No Air" med Sparks/Brown, som är den absolut bästa låten lust nu)

Fast nu är det ju barnfritt... Tror jag ska sätta på Metallica på hög volym, låta duschen forsa tok-varmt, så det riktigt ångar inne i badrummet och sen ropa in David.

Im a very happy woman!

1 kommentarer

Louise

23 Nov 2008 14:20

Jag tycker synd om dem som endast är MAMMA/PAPPA och inte VILL något annat. Det är så otroligt viktigt att vara KVINNA/MAN också. Inte faen älskar man sina ungar mindre för att man tycker det är skönt att ha en barnlös helg!! Lång frukost i sängen, få tala klart en hel mening, få göra allt det som man säger åt sina barn att inte göra :-) Tror faktiskt även det är bra för barnen att komma från "oss" lite också.

Kommentera

Publiceras ej