Hörde av Alex Schulman att alla 11 -13-åringar borde plockas bort (typ ner i en källare) ett par år eftersom de är så intetsägande och tråkiga i den åldern. Kan varken leka eller bete sig som vuxna.
Stenhårt fast i ingenmansland där de själva säkert är mer förvirrade än vi andra som står utanför och ser på.

Svår ålder. Alla i studion på MixMegapol den morgonen höll med. -Alltså att det var en knepig tid. Kanske inte att man skulle stänga in dom i källaren...
Jag har i alla fall ett exempel på snart 13-åring som är en gudagåva. Han heter Max och är en blandning av charm, snäll, hjälpsam och social och till råga på allt - på tok för söt. Han pratar med både vuxna och barn, han tar hand om yngre (typ lillebror och hans kompisar), han skrattar och skojar - helt emot vad 11-13 ska hålla på med alltså.
Bara två problem:

Problem nr 1. Han kör DIRT. Alltså såna vansinniga cyklar utan växlar med sadeln som pekar bakåt och uppåt (Så att det gör "jäkligt ont om man råkar sätta sig hårt"...?! Max ord) ???
Han hoppar och flyger och snurrar - helst allt på samma gång. Killen har klippkort på Astrid Lindgrens! Skallskador och benbrott. Japp.

Problem nr 2.
Min son Hans har Max som sin idol.
Och Hans har just (efter idogt sparande) fått en KONA cykel. Med precis lika vansinniga pedaler (med dubbar) och sadel uppåt. Och nu är han med sina 25 kilo ute med den cykeln och hoppar och studsar han med.
Han kör Lotta på Bråkmakargatans stil. "Jag kan visst" precis som Max...
Max pappa försäkrar och tryggar med orden: Alex, det som inte dödar - det härdar. Sen flinar han lite.

Och jag som trodde vi skulle få en lugn sommar.

2 kommentarer

Jezzie(nyfiken)

01 Jul 2008 10:16

Hej Alex!

Tack för svar om klippning..en bild kanske!

Jag håller helt med dig, jag har två mellan 11-13, grabbar som kör dirt och spelar rugby.

Tycker det är en helt suverän ålder. Glada, hjälpsamma och fullständgit obekymrande om kommande jobbiga hormonrockn´roll.

Men som sagt ständig omplåstring och besök på ALB.

Sant också att det som inte dödar härdar...!;-)

JeZZ

Alex

02 Jul 2008 15:58

Hej JeZZ

Under Augusti - Klippt och klart finns en bild där jag precis klippt mig,. Lycka till med frisyr och galna småkillar! Trevlig sommar!!



/Alex

Kommentera

Publiceras ej