Greta ska sova och jag håller på med min toksnabba 5-minuters-nattning (- för att hinna gå ut med Biff, plocka fram morgondagens kläder, måla naglarna och fixa lunchmatsäck till stora killen...helst innan jag ser dubbelt av trötthet)

Jag klappar, pratar mjukt och killar lite sådär mysigt...Greta får syn på mitt silverhalsband med två stycket hängande stavar på.
Den ena staven har "Greta" ingraverat och den andra "Hans".
"Här står det Greta och Hans", konstaterar hon.
"Men varför står det inte Annika och Tommy?" frågar hon. Hm... Jag förklarar på en 4-årings vis: "För att det bara är du och Hans som legat i min mage ju"

I vår lilla värld kommer ju alltså Annika och Tommy från Mannen medans Hans och hon själv kommer från mig.
Inget konstigt med det. Tills man får höra hennes lite mer konkreta tankar i ämnet.

"Ja just det. Och Annika och Tommy har legat i Mannens snopp! "
Jaha, DET har hon koll på. Gör en mental anteckning om att prata med de andra barnen om att kanske inte berätta allt för henne...
"Nja...jo det har dom på ett sätt gjort"  tvekar jag. Nu lite nervös.
"Men vart nånstans kom dom ut?"    -  " I TOALETTEN????" Greta blir förskräckt.
"Nej", säger jag försiktig och vet samtidigt att jag nu måste ta mig ur detta samtal. "Inte i toaletten, gumman"
Greta fortsätter med äcklad min och upprörd stämma: "Men mamma, om de var så små bebisar så kanske Mannen KISSADE på dom ju - efter dom kommit ut!!"

Shit vad all information måste fara runt i hennes lilla huvud.
Jag bestämmer mig för att hennes hårddisk för tillfället är full och blåser luft på Gretas mage i stället för att svara vidare. Under en sån behandling kan man vare sig tänka eller prata särskilt bra. Bara en skön skrattstund.
Hon köper hela kitet och somnar inom 4 minuter.

Måste öva in några bra svar tills nästa gång frågorna hopar sig och snavar över hennes egna små slutsatser...

2 kommentarer

jojjo

02 Jul 2008 19:54

haha vad kul!

Elsa

10 Nov 2008 18:45

haha..



Det är väl bara o säga som det är...att Nikki o William låg i SIN mammas mage!

Stella verkur ju ha koll på att Du inte är N o W´s mamma!



/E

Kommentera

Publiceras ej