Nedräkningen har börjat!

Sista fredagen på jobbet...Ska ALDRIG mer sitta i bilköerna på väg hit en fredagmorgon.
Fast iofs var det nästan inga köer alls i morse. Superskönt. Måste vara värmen och solen.
Folk tar väl ledigt och drar ut på sina små landställen ute i Norrtälje nu. Påtar med några blommor, krattar bort gamla höstlöv och slänger ut näring åt gräsmattan.
På eftermiddagen känner dom sig nyttiga och härligt våriga. Då kommer en iskall öl fram och dom slår sig ner på en utestol och njuter! Näsorna upp i vädret.

Inte jag.
Jag ska hem och lära mig kassregistret som kom igår där instruktionsboken är på engelska. (!) Gissar att det kommer att ta hela min soliga fredagskväll.
Men det är helt ok.
Igår kväll när jag skulle natta Hans fick jag min värme som jag kommer att leva på resten av veckan.
Jag håller på att pussa Hans över hela ansiktet. Han säger: Mamma, jag har det så himla lyxigt!
jag blir glad och tänker att han trivs hos oss och tycker om att bo i ett stort hus med trädgård och studsmatta...
Men eftersom det är mysigt att höra hur han tänker frågar jag: Vad är det som är så lyxigt då?
Han svarar direkt: Att jag ligger här och har en snygg tjej som pussar massor på mig!
 


image34

Kommentera

Publiceras ej