Nu är det bara två dagar kvar. På tisdag morgon drar vi -hela-stora-Bonusfamiljen till Makadi Bay i Egypten. Alla är helt taggade och har packat sina små väskor. Två veckor med sol, bad, god mat...och hajar (säger Greta). Nej, mamma har lovat att det inte finns några hajar. (Eller...?)
Hur som helst har jag såklart hela bilden framför mig:

Annika, Tommy och Hans springer glatt iväg på "SuperKids"-äventyr med massa roliga kompisar från alla Nordens länder. De får snorkla, leka och ha riktigt kul. Greta hoppar med sina söta, rosa armpuffar ner i den uppvärmda poolen.
Nedanför står Mannen och tar emot. -Eller förresten hon vill nog hoppa utan hjälp. Mannen får vara en lustig fisk som skojar med henne istället, när hon plaskande landar. Vi skrattar allihop och jag läppjar lite på min iskalla öl. Nej, såklart inte..en god, svalkande juice med stora frukter hängande över kanten.
Solen är underbart varm och vi behöver nästan bada hela tiden för att svalka oss.
Sen tar vi en god lunch i skuggan och Greta äter för fulla muggar. Solstolarna nere på stranden lockar oss till lite siesta. Vi ligger och latar oss en timme eller så - Greta med. Hon gäspar och ligger helt still och bara sjunger lite så där mysigt.
På eftermiddagen kommer våra stora, glada ungar tillbaka från sina äventyr. Vi tar en snorkeltur allihop och gör tummen upp under ytan till allt fantastiskt vi får se.
På stranden kommer en kamel gåendes och vi får alla klappa och rida hur mycket vi vill. Jag berättar om puckeln och om skillnaden mellan dromedarer och kameler, alla lyssnar och ser intresserade ut.
Vinden gör så att mitt hår fladdrar lite lätt -så där filmaktigt och Mannen ser på mig med sina trollbundna, förälskade ögon.
På kvällarna somnar Greta lugnt i barnvagnen vi hyrt, medans vi andra ser nån otroligt bra show eller sitter på vår uteplats (finns väl?) och spelar familjeMIG. David vinner varje gång men det spelar ingen roll för alla är bara så tillfreds och tacksamma över att få vara i detta underbara land. På kvällarna somnar allihop med ett leende.

Kom ihåg lista:

Stesolid för den läskiga flygningen.
Ladda Hans MP3 med Metallica-låtar
Gömma undan Annikas konstiga utklädningskjol hon packat ner. (Byt mot annan!)
Öronproppar (till alla?)
Extra kudde
Raffe!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej